Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Beste mede forum'ers
Omdat ik een demo Zoe heb gekort ben ik genoodzaakt om snel een thuislaadvoorziening te realiseren.
Ik ben gecharmeerd van de RWE eBox, onder andere vanwege de prijs (€ 695) en het feit dat die zowel op 1 fase als 3 fasen kan...
Hoe werkt de facturatie van de oplaadsessies? Ik rij vanaf 26 oktober en heb sindsdien met name de eerste 2 weken veel buiten de deur op moet laden en heb nog steeds geen rekeningen. Heb 2 passen Anwb en TNM bij de eerste staan wel 2 ladingen in het...
Ik ben benieuwd of er animo zou zijn om laadpalen te delen in (nood)gevallen. Ondanks dat het plannen redelijk goed gaat, heb ik nog steeds regelmatig last van range anxiety . Laatst was ik bijvoorbeeld bij een laatste stop in Abcoude waar ik moest...
Ik heb een Zoe besteld en ben in blije afwachting ;-)
Nu heb ik hier en daar geshopt en ben er achter gekomen, mede dankzij deze site, dat zelf installeren het voordeligst is. Nu hoor ik van de The Plugin Company dat zelf installeren niet volgens...
Ik kwam net thuis aan rijden en zag op de navigatie dat er vlak bij mijn huis een oplaadpunt was. (meer eigenlijk naast mijn huis....) op de app van newmotion en oplaadpunten.nl etc is daar niks van terug te vinden. En voor zover ik weet ben ik de...
Volgen ac-lader.nl is het opladen bij Bochane in Almere alleen mogelijk tijdens openingstijden. Aangezien ik zondag in Almere ben is dat niet handig. Iemand ervaring met het laden daar buiten de openingstijden?
Ik zit even een route te plannen voor morgen, het komt goed uit om dan te laden bij de snel laadpaal aan de A2 (A2 Haarrijn - 22kW - Breukelen - MisterGreen (RWS))
Weet iemand of ik daar kan laden met een pas van flowcharging of newmotion?
En zo ja...
Thuis op ons 1-fase 16A laadpunt ziet de start van het laadproces er zo uit.
Je ziet dat de Zoe niet in een keer klabang 16A gaat trekken, maar in enkele seconden het laadvermogen opbouwt.
Keurig. ImageUploadedByTapatalk1413913094.737153.jpg
Al enkele weken stopt de ZOE ineens met laden. Zowel thuis als bij publieke palen. Willekeurig percentage trouwens. Even langsgaan, deur open en het piepen begint weer en laden wordt vervolgd. Heb het met de lange kabel en met de korte laadkabel...
Zijn in Nederland al bestelbussen of pick-up auto's met mobiele laadstations aan boord ?
Als ik googel op Mobile EV Charger (afbeeldingen) kom ik een paar mobiele laadstations tegen, meer voor gestrande ev auto's.
Ik heb thuis een laadstation van het type ICU Compact (Alflen) 3x16A, te activeren met een laadpas, en geëxploiteerd door The New Motion. Op dit laadstation laden we sinds december een Tesla model S en een renault ZOE. Tot nu toe gaat dit redelijk...
Ik heb een laadpunt thuis laten plaatsen voor mijn Renault Zoe. Omdat ik al in een vergunninggebied woon kan ik geen eigen parkeerplaats voor mijn huis 'claimen' en ben ik gewoon 'in concurrentie' met buren en wijkgenoten om een plekje te krijgen....
Wie kan er mij verder helpen bij het bepalen van een (liefst snel leverbare) kant-en-klaar door een professioneel bedrijf installeerbare oplossing voor het opladen van mijn Zoe?
Dat wil zeggen ik had ingezet op een publieke aansluiting bij mij in...
Beste Zoe-forum: vandaag een heuglijk moment. Eindelijk is er ook in België een AC-snellaadpaal beschikbaar waar de Zoe op vol vermogen kan laden.
Gisteren wees een BYD-chauffeur me op een nieuwe laadzuil in Brussel met zeer hoog vermogen. Dat...
Het lijkt wel of de nieuwe prijsstelling van publiek opladen ZOË-rijders voorbij gaat. Niemand heeft het hier erover, het is de talk of the town in EV-Nederland. E-laad heeft de kWh-prijs verhoofd naar 35ct en een startarief van 61ct toegevoegd....
Nadat we enige tijd geleden al de veilige actieradius van onze eigen laadpaal hebben verlaten en de verste uithoeken van ons land hebben bereisd (Groningen en Maastricht), liggen nu reizen over de landsgrenzen in het verschiet.
De gestelde max. range van 210 kilometer blijkt bij mij echt onhaalbaar. Met tussen de 75 en 90 'efficiency punten' haal ik volgens de boordcomputer ergens tussen de 110 en 130 kilometer range. En dan heb ik de geschiedenis meerdere keren gewist:
-...
kan er nu naast de laadpunten in Nederland, Belgie en Duitsland tevens geladen worden bij Smatrics
( laadpunten in Oostenrijk. (Echt goede keuze, allemaal 22kw voor zover ik weet) Blijkbaar tot September...
Voor de geïnteresseerden onder ons. Ik heb zojuist een ecotap max 11KW gekocht voor 300,- 6 maanden oud. Er is er nog 1 te koop in Haaren (net boven Eindhoven). Van wat ik begreep had de verkopen er nog 1 liggen. Zoek op marktplaats naar ecotap....
Ik ben op zoek naar Mennekes Type 2 Mode 3 van 63a/43 kw kabels. Soms zie ik staan dat het een type 4 is, maar denk dat het toch echt type 3 moet zijn. Op de Mennekes website kan ik niets vinden, die gaan tot 32a/22kw. Fivari...
Vandaag hebben wij onze Zoe opgehaald in Purmerend.
Onderweg bijgeladen 1e keer geen probleem.
2e keer bleef ie hangen op 99%. Laden gestopt, kreeg een foutmelding van de Zoe dat laden niet meer mogelijk was. Laadklepje openen en sluiten liet de...
Dankzij de tsunami van PHEV's die er in de loop van dit jaar over ons landje gespoeld is, wordt het vinden van een beschikbare laadpaal steeds moeilijker. Vandaag kon ik in de buurt van mijn werk (Zaandam) dus niet terecht. 1 paal: storing, 2 andere...
Misschien is de vraag wel ergens anders gesteld en kon ik het niet vinden dus stel ik hem hier.
Is er niet een bedrijf waar een adaptor is te bestellen zodat ik mijn zoe bij van de valk in vianen kan opladen of is dat technisch gewoon onmogelijk ?...
Voordelig parkeren in Amsterdam en direct je auto opladen
by Oplaadpalen op DECEMBER 2, 2013 in NIEUWS
Dagje naar Amsterdam of moet je voor je werk in Amsterdam zijn? Maak dan gebruik van de “Laadhub ” ( Spaklerweg 52, Amsterdam, parkeerterrein...
Ik installeerde mijn laadpunt zelf. Ons elektrische aansluiting levert 3x230V, zonder nulgeleider. Dat is het geval in grote delen van België. De Zoe laadt niet zonder nulgeleider. Dus moest ik een transformator in het laadcircuit inbouwen.
Ik koos...
Mijn vrouw en ik hebben het idee gekregen om met de Zoe op vakantie te gaan.
We denken dan vanaf Middelburg af te zaken naar de franse kust.
Lekker met zijn tweeen over de binnenwegen, snelwegen vermijden we.
Als nood nemen we een losse lader...
Eerder berichtten wij al over het netwerk van snelladers dat autofabrikant Tesla in Amerika uitrolt voor haar elektrische Model S. Deze 7-persoonse auto heeft aan actieradius van bijna 500 kilometer en kan zowel langzaam als snel geladen worden. Als...
Zoals ik al had gemeld in mn voorstel rondje, we overwegen de aanschaf van een Zoe of een Leaf.
In de beide auto's hebben we gereden en ze bevallen beide heel goed. De Zoe is duidelijk een frissere moderne auto, waar de Leaf nogal degelijk/saai...
Tot nu toe heb ik er nog niet heel vaak last van gehad, maar het kan erg lastig zijn. Een oplaadpaal die bezet is. En natuurlijk geen idee of de auto's die er staan, er nog 10 minuten staan of nog de halve dag. Bij een Zoe is er dan nog het voordeel...
Zou u interesse hebben in een dergelijke 'sociale' parkeerschijf ?
Laat ook weten bij interesse wat u denkt dat een dergelijke schijf (inclusief verzendkosten) zou mogen kosten.
Dit onder ander ivm de te kiezen...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum