Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Tot nu toe ging ik er van uit dat de weergave van het huidig verbruik per 100 km was, maar gistermorgen met de verwarming vol aan stond ik stil voor een verkeerslicht en toen stond het verbruik op 2kWh.
Wat mij opviel aan het bericht, en ik kan het verkeerd lezen is dat het de Nissan klanten niets gaat kosten, of niets extra. Betekend dit alleen voor nieuwe auto's of ook bestaande? Als het om bestaande zou gaan,...
Sinds vanochtend is het beeld van de achteruitrijcamera op zwart. objecten worden nog wel gesignaleerd. Ook de visuele hulp strepen zijn nog op de monitor te zien, maar verder geen beeld (zwart).
Iemand dit ook meegemaakt ? Mogelijk weet iemand...
Na meer dan 10000 vrijwel probleemloze kilometers had ik deze week voor het eerst een echte storing. Bij het starten bij de supermarkt kreeg ik ineens de melding Stop electr storing GEVAAR . Uit en aan zetten hielp niet, maar de auto reed gewoon en...
In mijn werkzame leven als ergonoom
heb ik tientallen jaren iedereen die ik tegenkwam geleerd,
hoe belangrijk het is om (ook) in de auto GOED RECHTOP te zitten.
Boven de 107 km p/u hoor ik een hoog motorgeluid. Dat geluid neemt daarna niet echt veel meer toe en is bij 120 km p/u nog ongeveer het zelfde. Tot 105 km hoor ik nog zo goed als niets.
Ik ben benieuwd of jullie dit ook horen, of dit gelijk is bij...
Sinds gisteren doet mijn navigatie/radio het niet meer.
Ik krijg of een zwart scherm of een scherm met de melding gotoyourlocaldealer.com .... (Ik heb een foto naar die krijg ik er nu niet op)
In mijn linker portierraam verschijnen steeds meer krasjes, maar ook lange, diepe krassen. Het vuil was tussen de ruit en het ruitrubber komt, kan blijkbaar niet weg en wordt zodanig tegen het glas geduwd, dat je bij het openen en sluiten van je...
Ik krijg altijd bij het starten de melding op het scherm dat op de achterbank niemand zijn gordel heeft vastgemaakt. Zelfs als er niemand op de achterbank zit.... Is deze melding standaard? Lijkt mij dat er een zitsensor doorgeeft dat er wel iets...
Ik heb nu eens een keer in het donker met de zoe gereden, en het viel me op dat de knopjes van de cruise control op het stuur niet verlicht zijn, klopt dat of is er een draadje niet aangesloten?
Ik experimenteer wat met R-Link.
Vind ik op navigatie > instellingen > EV-instellingen > kabelinstellingen : een zootje ongeregeld waar ik geen bal van snap.
Als ik niets aanvink, dan protesteert R-Link : u hebt niets geselecteerd.
Volgens mijn dashboard kan ik nog >>100 km rijden.
Kies ik op R-Link/TomTom verschillende bestemmingen <100 km.
Zegt TomTom steeds weer: bestemming niet bereikbaar. Wilt u een oplaadpunt zoeken ?
Als ik mijn auto bij het werk parkeer, dan zie ik later vaak meer km geschatte actieradius dan toen ik de auto parkeerde. Niet alleen zie ik meer km's, maar ook de state of charge is hoger.
De geschatte actieradius zou ik kunnen verklaren door het...
Vandaag besloot mijn Zoë dat hij niet meer wilt laden en tevens om de laadpaal waar hij aanhangt op storing te zetten,
Het begon vanmiddag dat hij op mijn eigen paal niet meer wilt laden en vanavond heb ik hem bij de buurman aan de paal gehangen....
Ondanks dat ik nog steeds erg enthousiast ben over de Zoe, heb ik toch wel een aantal (kleine) probleempjes:
- Kraken / rammelen: op slechte wegen (en daar hebben we er in Uden akelig veel van) rammelt mijn dashboard al een tijdje. Nu zijn daar ook...
Vandaag is mijn vrouw (weer) naar de garage geweest ivm problemen met R-Link (herstarten, vastlopen videocamera, voorverwarmen via de App niet werkt etc..) en dat de auto aangaf dat deze een beurt moest hebben terwijl deze eind september is gekocht....
Hoe kan het toch dat een R-link systeem met nieuwe TCU weken goed zijn werk doet en dat de ellende weer begint met geen geluid over de boxen. Vervolgens doet de achteruitrijcamera het af en toe niet. Soms blijft het geluid van de radio aan terwijl...
In mijn MyRenault-account zie ik een verplichte update voor R-link staan. Sinds wanneer die er is weet ik niet precies, de laatste keer dat ik gecontroleerd heb is twee weken geleden denk ik. De versie is 11.249.
Wilde vanochtend in mijn Zoe Intens stappen en de automatische deurvergrendeling werkte niet. Vervolgens het sleuteltje uit de keycard gepeuterd en de deur geopend. R-Link en dashboard bleven volledig zwart. Enkele malen op de startknop gedrukt maar...
Vanmorgen viel mij op dat ik volgens de boardcomputer de afgelopen 275 km 0 kW energie had bespaard (teruggewonnen)
Nu is mijn rijdrag niet anders geworden en is mijn ervaring dat ik normaal gesproken op 100 km wel zo'n 2 a 3 kW...
Vandaag onze 1e echte probleem met de Zoe gehad.
De Zoe werd neer gezet door een leerling om onder de motorkap te kijken.
So far so good.
Toen ze weer instapten en op de startknop drukte gebeurde er niets.
De auto stond in zijn P.
Keycard in...
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum